כתיבה לאתרים | איך מוצאים כתיבת תוכן מקצועית

דרור ניר קסטל • Jan 29, 2023

מה מאפייני כתיבה לאתרים? איך מוצאים כותב תוכן מקצועי? ומה המחירים?


היום מעטים העסקים שלא משתמשים בכתיבת תוכן לאתרים. נוסף על הכתיבה לרשתות החברתיות כתיבה לאתרים היא אפיק חיוני לכל עסק מכמה סיבות:

1. זה כרטיס הביקור המודרני. היום כבר לא צריך להציג כרטיסי ביקור או תיקי עבודות נפרדים. כל המידע על העסק שלכם נמצא באתר.

2. זהו כלי שיווק ממוקד ואיכותי. בניגוד למוקדי פרסום אחרים - שבהם אתם מגיעים לאו דווקא למי שחיפש את השירות שלכם -  אל האתר שלכם מגיעים אנשים שחיפשו את השירות.

3. חשיפה גדולה יותר. חשיפה של אתר מנוהל ומתוחזק גדולה יותר לאורך זמן מאשר קמפיינים ממוקדים וממומנים לטווח קצר. זה לא אומר שאין צורך בהם, אלא שהמטרות הן אחרות.


כתיבה לאתרים - סוגים


כתיבה לאתרים משתנה בין אופי האתרים: דפי נחיתה, אתרי תדמית, אתרי תוכן, אתרי סחר אלקטרוני, רשתות חברתיות ועוד. כמובן שלעיתים יכולה להיות חפיפה בין הסוגים השונים:

  1. דף נחיתה נועד למי שלא רוצה להשקיע באתר ייחודי. הוא יכול ליצור אותו דרך שירותים ייעודיים לדפי נחיתה או כחלק מבניית דף נחיתה עצמאי. זה דף שמיועד רק להצעת שירות אחד ונועד רק להגדיל את ההמרות, או הקניות של שירות ספציפי.
  2. אתר תדמית הוא קצת יותר רחב מדף נחיתה, הוא מספר על העסק באמצעות דף הבית, אודות, לקוחות ממליצים, סיפורים מהתקשורת ועוד. לרוב מדובר באתרים סטטיים ולעיתים ניתן להוסיף להם בלוג או מאמרים.
  3. אתר תוכן הוא האתרים הגדולים שכולנו מכירים כמו ynet, ואללה ואחרים או אתרי תוכן מקצועיים. המטרה שלהם היא להשיג טראפיק וכך לקבל מימון באמצעות מודעות, או לספק תוכן מקצועי וכך להוות אוטוריטה בתחום.
  4. אתרי סחר אלקטרוני הם למעשה חנויות לכל דבר. כולנו מכירים את אמזון, עלי אקספרס ואיביי. המטרה שלהם למכור ישירות את המוצר, והכתיבה בהם לרוב היא כתיבה על אפיון המוצרים.
  5. רשתות חברתיות הן כמובן רשתות כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, אינסטגרם או טיקטוק. אלו מאופיינות בטקסטים קצרים, בליווי סרטונים ותמונות ואינטראקציה מוגברת בין חברים ברשת.


מהם שירותי כתיבת תוכן - ומה המאפיינים שלהם


שירותי כתיבת תוכן מותאמים לא רק לסוג האתר אלא גם לקהלים השונים, למטרת הכתיבה ועוד:


כתיבה לאתרים יכולה להתחלק לקטגוריות הבאות:

  • כתיבה שיווקית - המטרה של כתיבה זו היא לחשוף מוצר או שירות בצורה שיווקית שתביא למכירה, להתעניינות או לחשיפת המותג. ניתן לפרסם כתבות מעין אלו באתרים גדולים וכך גם להגדיל את התנועה לאתר
  • כתיבת seo - כתיבת seo היא כתיבה לקידום אתרים בצורה אורגנית על סמך מילה או ביטוי. בעבר כתיבה זו נחשבה פשוטה, שמטרתה רק להביא עוד גולשים לאתר. היום ידוע שכדי לשמור על הגולשים באתר ולעשות את הפעולות הרלוונטיות - יש לתת דגש גם על קריאות, רלוונטיות לגולש וקריאה לפעולה
  • כתיבת מדריכים - כתיבת מדריכים למעשה מייצרת לאתר אוטוריטה שלפיה האתר מראה על בקיאות בנושא מסוים. לרוב היא אינפורמטיבית יותר משיווקית
  • כתיבה חדשותית - לרוב כתיבה קצרה ותמציתית על עדכונים מהענף. לכתבה זו יתרון בכך שהאתר מתעדכן לעיתים תכופות יותר
  • כתיבה  טכנית - כתיבה טכנית לרוב קשורה להוראות טכניות להפעלת מוצר. לרוב אנחנו מכירים את הכתיבה הזו מהוראות המצורפות למוצר. אך היום כמעט לכל מוצר שמכבד את עצמו יש הוראות הפעלה גם באתר


יש עוד הרבה סוגי כתיבה שלא דיברנו עליהם, כתיבת מאפייני מוצר, כתיבה לניוזלטרים, כתיבה קומית, כתיבה סיפורית ועוד. קצרה היריעה לדבר על כולם. אבל כל אחד מהם דורש סוג כתיבה אחר והבנה של צורכי הלקוח.


איך מוצאים כותב תוכן מקצועי


אז בואו נחזור לשאלה שבה פתחנו, איך מוצאים כותב תוכן מקצועי. כותב תוכן מקצועי הוא מי שיש לו עברית תקינה, יודע לדבר לקהל בשפתו ויודע להבדיל בין עיקר וטפל.


האם צריך לימודים מקצועיים? לרוב אין לימודים מוסדרים לכתיבת תוכן. אבל יש כמה דגשים שכדאי לשים לב אליהם כשבוחרים כותבי תוכן:

  1. דוגמאות הכתיבה אכן נותנות ערך אמיתי לקהל
  2. הן רלוונטיות לקהל היעד
  3. הן מנוסחות באופן קריא וישיר ללא יותר מדי פיתולים
  4. כתיבה מעניינת ומפתיעה


בדרור שירותי טקסט אנחנו עובדים בעיקר עם אקדמאים מתחומי השפה, בוגרי לימודי לשון וספרות, בתי ספר לכתיבה, בתי ספר לקופירייטינג וכדומה. דגש נוסף אנחנו נותנים לניסיון. אנחנו מאמינים שאין בית ספר טוב יותר מניסיון, ולתכנים המקצועיים שאנחנו כותבים אנחנו רוצים את הכותבים ברמה הגבוהה ביותר.


כתיבת תוכן מחירים


בדרור שירותי טקסט אנחנו מציעים כמה חבילות כתיבה לפי מספר המילים

  • מחצי שקל למילה - עבור כתיבת תוכן לאתר, הזנה ואופטימיזציה
  • מארבעים אגורות למילה - כתיבת תוכן לאתר ללא הזנה
  • הנחה של 10% עבור חבילה של 10 מאמרים


מוזמנים לפנות אלינו בוואטסאפ, בפייסבוק או בטלפון ונשמח להתקדם.

כתיבת מאמרים לאתר
By dror.kastel 03 May, 2024
רוצים להפוך את האתר שלכם למרכז ידע אטרקטיבי ומגנט ללקוחות חדשים? כתיבת מאמרים לאתר היא דרך מצוינת להנגיש מידע, למשוך גולשים חדשים, לשמור על קשר עם לקוחות קיימים ולשפר את דירוג האת
עריכת לשון ותוכן למצגות
By דרור ניר קסטל 09 Feb, 2024
מצגת היא תמהיל מדויק של ויז'ואל ותוכן המסייעים להמחיש באופן אפקטיבי רעיון או מסר בכל נושא שבעולם. לצד עיצוב אטרקטיבי ואסתטי, אחד ההיבטים המרכזיים ביצירת מצגות יעילות ובעלות השפעה, הוא שימוש נכון בשפה רהוטה ותוכן רלוונטי. על עריכת לשון ותוכן למצגות וכיצד היא יכולה לשדרג את המצגת שלכם, במאמר הבא >>
עריכת תרגום מכונה
By דרור ניר קסטל 17 Nov, 2023
מהי עריכת תרגום מכונה? האם צריך אותה גם בימינו? איך עריכת תרגום מכונה משפרת את הטקסט ומוצאת דברים שגם מכונה לא מוצאת?
עריכה לשונית לעבודות אקדמיות
By דרור ניר קסטל 05 Aug, 2023
. מהי עריכה לשונית לעבודות אקדמיות, במה היא נבדלת מעריכה לשונית כללית ומדוע אסור לכם לוותר עליה
עריכה לשונית לתזה (תמונת אישה מחזיקה תזה)
By דרור ניר קסטל 30 Jun, 2023
עריכה לשונית לזה היא חלק מעולם רחב יותר של עריכה לשונית אקדמית. מה מיוחד בעריכה לשונית לעומת עריכה אחרת? מה מייחד עריכה אקדמית? מה מיוחד בעריכה לתזה? ומה המחירים אצלנו? כל התשובות
שירותי בדיקת  עובדות
By דרור ניר קסטל 16 May, 2023
בעולם של פייק ניוז שירותי בדיקת עובדות הפכו למצרך חיוני עבור עיתונאים, חוקרים וחובבים. בדרור שירותי טקסט אנחנו עובדים עם חוקרים אקדמאים, עיתונאים, עורכים ואנשי מקצוע כדי למצוא את המידע האמין ביותר המגובה במסמכים
עריכת ספר מחזור
By dror.kastel 11 Apr, 2023
צריכים לערוך ספר מחזור לבית הספר? לפניכם כל השלבים בתהליך עריכת ספרת מחזור – מחשיבה על רעיון וקונספט ועד הדפסת ספר מחזור דיגיטלי
עריכה לצ'אט GPT
By דרור ניר קסטל 18 Mar, 2023
צ'אט GPT מקצר את העבודה לעורכים ולכותבים, אך עדיין מצריך עריכה: הגהה, עריכה לשונית, עריכת תוכן ובדיקת עובדות. בדרור שירותי טקסט אנחנו מספקים את כל השירותים הרלוונטיים
כתיבת נאומים
By דרור ניר קסטל 18 Nov, 2022
מה צריך לדעת על כתיבת נאומים ועל רטוריקה, מה השיטות לתפוס את קהל המאזינים או הצופים וגם נאום לדוגמה
By דרור ניר קסטל 06 Aug, 2022
ניהול תוכן לאתרים שלב אחר שלב: חקר ביטויי מפתח, כתיבת תוכן, עריכת לשון ותוכן, אופטימיזציה וקידום
More Posts
Share by: