איך לכתוב אלף מילה

דרור ניר קסטל • Nov 17, 2021

איך כותבים טקסט ארוך בלי לאבד את הקוראים

האתגר בלכתוב אלף מילה


אחד האתגרים הגדולים של כותבי האתרים הוא לכתוב מאמרים ארוכים. מצד אחד, מבחינת קידום האתרים יש להם יתרון עצום. באופן טבעי מופיעות בהם יותר מילות חיפוש. מצד שני, לא על כל נושא יש מה לכתוב אלף מילה

.

בכובעי כעורך אני מוצא טעות נפוצה מאוד. במקום לחשוב על מחפש הביטוי או על הלקוח הפוטנציאלי, חושבים איך לנפח את הטקסט באמצעות מילים ובאמצעות משפטים שלא אומרים שום דבר.


בבלשנות מבחינים בין מילות תוכן למילות תפקוד. מילות התוכן הן שמות העצם, הפעלים, שמות התואר ותוארי הפועל. אלו מעבירות את התוכן העיקרי של המשפט. מילות התפקוד הן בעיקר מילות היחס ומילות הקישור המקשרות בין חלקים במשפט, בין משפטים ובין פסקאות.

.

למילות הקישור חלק חשוב בטקסט, כדי שנקרא ביותר קלות ונבין את הקשר בין המשפטים והפסקאות. אבל כדי לנפח את הטקסט ישתמשו בהן יותר ללא צורך, ולפעמים גם במשמעות שגויה, למשל "ככל ש" במשמעות אם,  "על מנת" במשמעות כדי, או "כאשר" במשמעות של הוספה.


לא רק מילים. גם נכתבים משפטים רבים ללא תוכן ואינפורמציה "כפי שידוע לרבים מאיתנו, הרבה פעמים, הדברים נכונים", "לתכונה של המוצר חשיבות רבה מאוד היכולה לעזור לכולם". לפעמים ישתמשו במשפטים מובנים מאליהם "תפקיד בית המשפט הוא לשפוט ולהכריע". לפעמים ישתמשו בשמות תואר מיותרים או כלליים מדי: "למוצר יכולות משמעותית בהרבה תחומים". "תפקיד החברה הקונקרטי והיישומי הוא..."


אז איך כן לכתוב מאמר של אלף מילים?


בראש ובראשונה חשבו על עצמכם, אילו שאלות נושא המאמר מעלה בכם. כדאי לכתוב אותן בראשי פרקים ולהשתמש בהן ככותרות ביניים. לאחר מכן פשוט בודקים מה עוד אנשים חיפשו כשחיפשו את ביטוי החיפוש.  אפשר כמובן גם להשתמש בחקר מילות מפתח מתקדם יותר, בגוגל אדוורדס, גוגל טרנדס או כלים אחרים בתשלום כדי לקבל רעיונות.

עדיין לא הגעתם לאלף מילה? אפשר לשאול את הלקוח מה הוא יכול להוסיף מניסיונו, מה אתם יודעים מניסיונכם. אפשר גם לראיין אותו או לראיין לקוחות. והיצירתיות אינה נגמרת.

עדיין לא הגעתם לאלף מילה? ובכן, לא כל ביטוי מתאים לאלף מילה. לכן כדאי להציע ביטוי אחר, רחב יותר.


כתיבת מאמרים לאתר
By dror.kastel 03 May, 2024
רוצים להפוך את האתר שלכם למרכז ידע אטרקטיבי ומגנט ללקוחות חדשים? כתיבת מאמרים לאתר היא דרך מצוינת להנגיש מידע, למשוך גולשים חדשים, לשמור על קשר עם לקוחות קיימים ולשפר את דירוג האת
עריכת לשון ותוכן למצגות
By דרור ניר קסטל 09 Feb, 2024
מצגת היא תמהיל מדויק של ויז'ואל ותוכן המסייעים להמחיש באופן אפקטיבי רעיון או מסר בכל נושא שבעולם. לצד עיצוב אטרקטיבי ואסתטי, אחד ההיבטים המרכזיים ביצירת מצגות יעילות ובעלות השפעה, הוא שימוש נכון בשפה רהוטה ותוכן רלוונטי. על עריכת לשון ותוכן למצגות וכיצד היא יכולה לשדרג את המצגת שלכם, במאמר הבא >>
עריכת תרגום מכונה
By דרור ניר קסטל 17 Nov, 2023
מהי עריכת תרגום מכונה? האם צריך אותה גם בימינו? איך עריכת תרגום מכונה משפרת את הטקסט ומוצאת דברים שגם מכונה לא מוצאת?
עריכה לשונית לעבודות אקדמיות
By דרור ניר קסטל 05 Aug, 2023
. מהי עריכה לשונית לעבודות אקדמיות, במה היא נבדלת מעריכה לשונית כללית ומדוע אסור לכם לוותר עליה
עריכה לשונית לתזה (תמונת אישה מחזיקה תזה)
By דרור ניר קסטל 30 Jun, 2023
עריכה לשונית לזה היא חלק מעולם רחב יותר של עריכה לשונית אקדמית. מה מיוחד בעריכה לשונית לעומת עריכה אחרת? מה מייחד עריכה אקדמית? מה מיוחד בעריכה לתזה? ומה המחירים אצלנו? כל התשובות
שירותי בדיקת  עובדות
By דרור ניר קסטל 16 May, 2023
בעולם של פייק ניוז שירותי בדיקת עובדות הפכו למצרך חיוני עבור עיתונאים, חוקרים וחובבים. בדרור שירותי טקסט אנחנו עובדים עם חוקרים אקדמאים, עיתונאים, עורכים ואנשי מקצוע כדי למצוא את המידע האמין ביותר המגובה במסמכים
עריכת ספר מחזור
By dror.kastel 11 Apr, 2023
צריכים לערוך ספר מחזור לבית הספר? לפניכם כל השלבים בתהליך עריכת ספרת מחזור – מחשיבה על רעיון וקונספט ועד הדפסת ספר מחזור דיגיטלי
עריכה לצ'אט GPT
By דרור ניר קסטל 18 Mar, 2023
צ'אט GPT מקצר את העבודה לעורכים ולכותבים, אך עדיין מצריך עריכה: הגהה, עריכה לשונית, עריכת תוכן ובדיקת עובדות. בדרור שירותי טקסט אנחנו מספקים את כל השירותים הרלוונטיים
כתיבה לאתרים
By דרור ניר קסטל 29 Jan, 2023
מהי כתיבת תוכן לאתרים? איך מוצאים כותבי תוכן מקצועיים? מהם הסוגים השונים של כתיבה לאתרים? וכמה זה עולה?
כתיבת נאומים
By דרור ניר קסטל 18 Nov, 2022
מה צריך לדעת על כתיבת נאומים ועל רטוריקה, מה השיטות לתפוס את קהל המאזינים או הצופים וגם נאום לדוגמה
More Posts
Share by: