ניהול תוכן לאתרים: שירותי כתיבה, עריכה וקידום לאתרים
ניהול תוכן לאתרים שלב אחר שלב: חיפוש ביטויי מפתח, כתיבת תוכן, הזנת תוכן, אופטימיזציה, קידום אורגני ועוד

מה זה ניהול תוכן?
בשנת 2022 התוכן הוא המלך יותר מתמיד. בעלי עסקים קטנים עד גדולים, חברות וגופי ממשלה — כולם מבינים את החשיבות של ניהול תוכן מדויק, אמין, מסקרן, תדמיתי ושיווקי. לכן רובם נעזרים בשירותיו של מנהל תוכן מקצועי. מנהל התוכן אמון על כל ערוצי התוכן של הארגון שאותו הוא משרת. הוא הגורם האחראי לניהול, יצירה ואופטימיזציה של כל ערוצי התוכן, בהם רשימת הדיוור, הרשתות החברתיות והחשוב ביותר — אתר האינטרנט.
אנו חיים בעולם דינמי. המסרים שאנחנו רוצים להעביר לקהל לקוחות קבוע או ללקוחות פוטנציאלים משתנים ללא הרף. בשנת 2022 כבר לא תמצאו אתר אינטרנט אשר התוכן שלו נשאר סטטי, לכן ישנם חשיבות רבה וביקוש לניהול תוכן לאתרים.
כדי שהאתר שלכם יהיה מהמובילים במנועי החיפוש, הוא צריך להתעדכן על בסיס קבוע באמצעות ניהול תוכן מקצועי. איך עושים זאת? בכמה פעולות אנליטיות ויצירתיות. הנה הן לפניכם:
חקר מילות מפתח
מילות מפתח הן כלי חשוב ביותר כשמדובר בניהול תוכן לאתרים. הן הבסיס לקידום האתר שלכם באופן אורגני או ממומן בגוגל. זו אחת הדרכים להבטיח שהאתר שלכם יופיע בין הראשונים כאשר הגולשים יחפשו את השירותים שאתם מציעים בשורת החיפוש. איתור מילות מפתח דורש מחקר מעמיק ומדויק.
איך תדעו מהן מילות המפתח המתאימות לאתר שלכם? לשם כך קיימים כלי החקר כגון גוגל אדוורדס, גוגל טרנד ואוברסג'סט.
לאחר שמנהל התוכן יאתר את מילות המפתח הנכונות ביותר עבורכם, הוא ישלב אותן באופן מדויק באתר שלכם. איך עושים את זה מבלי שזה ייראה מאולץ? דרך אחת היא יצירת תוכן מעניין המשלב בתוכו את המילים. על כך נרחיב בפסקה הבאה.
כתיבת תוכן
תוכן מסקרן ועשיר הוא אחת הדרכים לשלב את מילות המפתח. אלו יעזרו לאתר שלכם להופיע בין הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל, באמצעות שילובן בכותרת, בטקסט, בתקציר ואפילו בתמונות. קיימים שני סוגי תכנים עיקריים:
התוכן שנמצא באתר שלכם ומיועד לגולשים. התוכן הזה צריך למשוך את העין, להיות מסקרן ובעל ערך מוסף ובאותה נשימה, תמציתי וענייני לפי הצורך. רצוי שהתוכן ישתנה ויתחדש תכופות, יניע את הגולשים לפעולה (בסופו של דבר, אתם רוצים שהם ייעזרו בשירותים או יקנו את המוצרים שלכם), וכן ישמור על אחידות ורמה גבוהה.
זכרו: תוכן משובח הוא כזה המספר את הסיפור של המותג או השירות בצורה ייחודית ומעניינת ותוך כדי מניע לפעולה. ניהול תוכן לאתרים על ידי צוות מנוסה ומוכשר יבטיח שכך יהיה.
2. סוג התוכן השני הוא SEO, שבו משתמשים במילות מפתח במאמרים. שתילת המילים במאמר מיועדת בעיקר לרובוטים של גוגל, אך לא רק: בסופו של דבר קוראים אותם בני אדם שחיפשו ביטוי מסוים. לפעמים אלו מאמרים קצרים הכתובים בשפה פשוטה, לפעמים מאמרים ארוכים הסוקרים תחום מסוים, תלוי בפופולריות של הביטוי: במאמר פופולרי ותחרותי נעדיף סקירה רחבה. כדי שהם ישקפו את האמינות והמקצועיות של המותג, כדאי שייכתבו בשפה נכונה המתאימה ללקוח הפוטנציאלי.
עריכת לשון ותוכן
תוכן דינמי ומשתנה הוא תנאי הכרחי כדי שהאתר שלכם יקודם ויהיה בין המובילים בגוגל. מנהל תוכן מנוסה יישאר עם יד על הדופק, יוסיף מילות מפתח רלוונטיות לתוכן קיים ויכתוב תוכן חדש. אך זו לא הסיבה היחידה שיש לחדש ולרענן תוכן. לעיתים התוכן המוצג באתר כבר לא רלוונטי או שצריך להוסיף ולדייק דברים. לדוגמה: אם אתם מציעים שירות תיקונים למחשב בתחום החומרה ומתקשרים אליכם תכופות לשאול אם אתם מתקנים גם תוכנה, אולי תרצו לערוך את הכתוב ולהדגיש שאתם מתקנים רק חומרה. דוגמה נוספת היא עדכון מחירים, הוספת מבצעים ושירותים וכן עדכון על שינוי פנים-ארגוני בחברה או בארגון.
ניהול תוכן לאתרים דורש סוג קפדני ומדויק של עריכה לשונית. כמובן תרצו שהמידע המוצג באתר שלכם יהיה חף משגיאות לשון ותחביר, אך נוסף על כך יש לתת את הדעת על כך שמדובר בתוכן שצריך להניע לפעולה ולהישאר בין הראשונים בתוצאות החיפוש. מנהל תוכן מנוסה ידע איך לחלק נכון את הכותרות והפסקאות כדי שיקדמו את האתר שלכם, לקצר משפטים ארוכים ומסורבלים שיגרמו לגולש לדלג על מידע, בלי לוותר על ערך מוסף ומסרים חשובים, והכי חשוב: להשתמש בצורות נהירות וברורות יותר.
הזנת תוכן לאתר
כיום הזנת תוכן לאתרים היא הכרח של ממש. כפי שכבר אמרנו, רוב האתרים משתנים תכופות. אם מדובר באתרי קניות כגון AMAZON וEBAY- התוכן ישתנה תכופות. יהיה צורך לעדכן מלאי, לדווח לגולשים על חוסרים ולעדכן מחירים. כנ"ל לגבי אתרי חדשות כמו וואלה ו-YNET. אתרים של עסקים קטנים, נותני שירות או בלוגים בתחומי ידע שונים, צריך להזין פחות, אך גם בהם יש צורך לעדכן, למשל להוסיף מידע חדש על האתר, על לקוחות, נתונים שחשוב שקהל הגולשים ידע ועוד.
מנהל תוכן מנוסה יכיר את מערכות המידע השונות לניהול אתרים, שדרכן יזין את התוכן בצורה היעילה ביותר עבור קידום האתר בגוגל, תוך שמירה על שפה אחידה וחוקי לשון.
אופטימיזציה לאתרים
אופטימיזציה לאתרים הוא מושג די נרחב ויש לו שתי מטרות עיקריות:
- שהאתר שלכם יופיע בין הראשונים בגוגל ובשאר מנועי החיפוש.
- שהאתר יהיה נוח, נגיש ומעניין לגולשים.
כבר הסברנו על חשיבות הקידום בגוגל וכיצד עושים זאת, בין אם מדובר בקידום ממומן בגוגל ADS או קידום אורגני באמצעות מילות מפתח, בחירת URL ידידותי, כותרות ופיסוק מתאימים. כאמור, זו אינה מלאכה חד פעמית, הדברים משתנים וכך גם החוקים של גוגל. אם אתם לא רוצים שהמתחרים יעקפו אתכם בסיבוב, רצוי שמנהל תוכן מנוסה וערני יהיה אמון על כך.
אופטימיזציה לאתרים עבור הגולשים מתייחסת יותר לפן האסתטי (מראה האתר), לתוכן ולמסרים שאתם רוצים להעביר דרכו לגולשים שלכם. כיום רוב האתרים מונגשים לגולשים בעלי מוגבלויות וגם את זה יש להביא בחשבון כשאתם רוצים לשדרג ולשנות את מראה האתר שלכם. אופטימיזיציה במאמרים אורגניים היא לבנות את הטקסט כך שגם מנוע החיפוש יבין מיד את הקשר לביטוי שאותו חיפשנו וגם הגולש ימצא במהירות את המידע הרלוונטי לביטוי שחיפש.
מנהל תוכן מנוסה ידע לנתח את הנתונים הסטטיסטיים באתר ולהסיק מהם אם הטראפיק (תנועת הגולשים באתר) נמצא בעלייה או בירידה, מי קהל היעד העיקרי הגולש באתר, באילו גילים ועוד. כל הנתונים הללו יעזרו לו לדעת כיצד לשפר, לשנות ולהוסיף תכנים מתאימים.
שיתוף אורגני ברשתות החברתיות
כיום נדיר למצוא מישהו שאין לו פרופיל לפחות באחת מהרשתות החברתיות. לכן עסקים וגופים שונים נוכחים גם בזירות הללו, ומנצלים את הכלים העומדים לרשותם באופן ממומן (ע"י מודעות קנויות המובילות לאתר שלהן), או באופן אורגני, שאינו ממומן
.
שיתוף אורגני של אתרים ברשתות החברתיות מתבצע בין ביתר באמצעות שתילת קישורים לאתר. המטרה היא שכמה שיותר אנשים יקליקו על הקישור. איך עושים זאת? גם פה נדרשת הנעה לפעולה. אפשר לעשות זאת באמצעות תוכן מעורר סקרנות, הצעה של הטבות שונות (לדוגמה, הראשונים שילחצו על הקישור יקבלו...), תחרויות ומבצעים. דרך נוספת היא להיות נוכחים בקבוצות ובפורומים שבהם אפשר לפרסם קישור לאתר שלכם באופן שיתרום לאנשים. לדוגמה, אם מישהו בקבוצת כותבים צעירים מבקש הפניה לעורך לשון, תוכלו להציע את עצמכם, לצרף קישור לאתר שלכם ובכך לגרום גם לגולשים אחרים לפנות אליכם, וליצור עוד טראפיק שיוביל ללקוחות חדשים.
קריאה לפעולה
אין ספק שבשנים האחרונות ניהול תוכן לאתרים הפך הכרחי עבור מי שרוצה להיות בולט ונוכח במרשתת. לא תמצאו גוף ממשלתי, מוסדות לימוד או עסקים וחברות בלי מנהל או צוות תוכן.
ב"דרור, שירותי לשון ותוכן", תקבלו צוות מקצועי, מנוסה וקשוב בעל הכשרה בתחומי הכתיבה, העריכה והקידום בדיגיטל.
אנו מתעדכנים דרך קבע בשינויים ובטרנדים החדשים בתחום קידום וניהול התוכן, כדי שהנכסים הדיגיטליים שלכם יהיו בין הראשונים בחיפוש של גוגל ויעקפו את המתחרים, מבלי להתפשר על כתיבה איכותית שתספר את הסיפור של העסק או המותג שלכם בדיוק כפי שאתם רוצים.
אנו עובדים עם לקוחות שונים ומגוונים. בין הלקוחות שלנו תוכלו למצוא מותגים וגופים כמו "מילוג", "דה מרקר", "מרכז הנדל"ן", "קלסיקלטת" ועוד ועוד. אנו דואגים להתאים לכל לקוח סל שירותים המתאים לצרכיו. הלקוחות שלנו הם שותפים לדרך. יחד אנו קובעים יעדים ומטרות שיובילו את העסק שלהם למקום הטוב ביותר, יגיעו לקהל הנכון ויהפכו ללידים.
בואו נגדיל את החשיפה שלכם!
רוצים לשמוע עוד? פנו אלינו במייל, בוואטסאפ או בפייסבוק וקבלו הצעת מחיר עוד היום.